poniedziałek, 10 maja 2010

ELŻBIETA DĄBROWSKA

60 1140 2004 0000 3102 3555 1124

UWAGA, WAŻNE!!!

Proszę nie wpłacać pieniędzy bez wcześniejszego porozumienia się telefonicznego, e-mailowego lub przez Golden Line lub Facebook z organizatorami, w celu ustalenia czy są jeszcze wolne miejsca. Dostajemy wpłaty od osób, których się nie spodziewamy i o których istnieniu nic nie wiemy! Tych, którzy już wpłacili a nie ma ich na liście na tej stronie prosimy o pilny kontakt telefoniczny! W tytule wpłaty należy koniecznie wpisać "SPŁYW" i nazwisko osoby (osób)" za które wpłacane są pieniądze.

Istnieje ryzyko, że mimo wniesionej wpłaty nie pojedziecie na wycieczkę, jesli nie ma Was na oficjalnej liście, która znajduje się na tej stronie! Po prostu zwrócimy pieniądze.

20:22, jelizawietka , 5. Wpłaty

KTO Z NAMI POPŁYNIE?

1. Piotrek vel Pontoniusz - Kapitan

2. Miruś KO-wiec i Retman

4. Ruda

5. Gwoździk

6. Ktoś, może Ty? :-)

Pilnie potrzebni panowie do wioseł :-)

JAK SIE MOŻNA ZAPISAĆ NA SPŁYW?

Procedura zapisywania się jest następująca:

1. Proszę o telefoniczne lub droga e-mailową ustalić czy sa jeszcze wolne miejsca (ich ilość jest ograniczonna)

2. Jeśli miejsca są, proszę o dokonanie wpłaty na konto podane w zakładce "WPŁATY"

3. Po wpłaceniu pieniążków należy bezzwłocznie poinformować o tym organizatorów via e-mail.

4. Otrzymacie potwierdzenie dokonania wpłaty i udziału w wycieczce.

KONTAKT

ILE ZAPŁACIMY?

Za spływ Biebrzą zapłacimy po:

120 złotych na osobę

Cena obejmuje koszt organizacji spływu, oraz transport samochodowy na trasie Dąbrowa Białostocka - Sztabin oraz Dolistowo Stare - Dąbrowa Białostocka. Do tego należy doliczyć koszt wstępu do Biebrzańskiego Parku Narodowego i noclegów na polu biwakowym: 10 zł, każdy płaci za siebie na miejscu. Bilety PKP na trasie Warszawa - Dąbrowa Białostocka - Warszawa (nie wiem ile) każdy kupuje we własnym zakresie.

Ponieważ nagminnie powtarzają się przypadki wycofywania się z wycieczek w ostatniej chwili, proszę byście GŁĘBOKO PRZEMYŚLELI swoją decyzję o ewentualnym w niej udziale. Nie będziemy zwracali pieniędzy jeśli wcześniej poniesiemy jakieś koszty.

PROGRAM NASZEJ ESKAPADY

Program tegorocznego spływu w duzej mierze pokrywał się będzie z trasą jaka płynęliśmy w 2006 roku. Wprowadziliśmy pewne modyfikacje, które z pewnościa uatrakcyjnia nasz spływ. Część trasy pokonalismy już w czerwcu (nasz czerwcowy spływ 17 - 20.06.)

mapka z trasą naszego spływu zaznaczoną na niebiesko, czerwoną kreska zaznaczona jest trasa którą pokonamy busikiem (kliknij, żeby powiększyć)

Takimi tratwami jak na zdjęciu po lewej spływaliśmyu w 2006 roku, teraz będą inne, pneumatyczne, chyba wygodniejsze i co najwaznejsze, znacznie szybsze.

Czwartek

8 lipca

godzina 17:05

Odjeżdżamy z dworca Warszawa Centralna. Na Dworzec Centralny przychodzimy z biletami do Dąbrowy Białostockiej.

Z dworca Warszawa Wschodnia pociąg odjeżdża o 17:14

Uwaga! Kto może proszony jest o wsiadanie już na Dworcu Zachodnim (odjazd o 16:50), żeby zająć miejsca w miarę blisko siebie, na Centralnym może to być trudne.

godzina 21:22

Przyjeżdżamy do Dąbrowy Białostockiej. Ładujemy się do busika i jedziemy do miasteczka Sztabin.

godzina 22:00

Przyjeżdżamy do Sztabina. Prywatne pole namiotowe w Sztabinie posiada bardzo skromną infrastrukturę, Niemniej mozna sie przespać, jest wiata, grill, wygodniccu moga wynająć pokój nad brzegiem rzeki (tulko po co? :-)). Tam dmuchamy tratwy, urządzamy biesiadę przy ognisku i nocujemy na polu namiotowym (śpiwory). Istnieje mozliwość skorzystania ( i z pewnością skorzystamy) ze zbudowanej przez starowierców PRAWDZIWEJ RUSKIEJ BANI OPALANEJ DRZEWEM.  Przyjemność ta kosztuje 80 zł do podziału na ilość osób korzystających z bani, a więc przy 10 osobach będzie to po 8 zł.

Bagna nadbiebrzańskie

Piątek

9 lipca

godzina ok. 8:00-9:00

Jemy śniadanko, wskakujemy do tratw i płyniemy.

Sobota

10 czerwca

godzina ok. 8:00-9:00

Wypływamy ze Sztabina. Za Sztabinem rzeka też robi się węższa, woda płynie szybciej, brzegi strome, są mielizny. Mijamy zniszczony most na drodze wiodącej z Suchowoli do Augustowa. Przed nim po lewej stronie leży przysiółek Dwugły. Kilometr 13 naszego spływu zbliża nas do osławionego Jagłowa, wsi wprost muzealnej. Spływ kończymy przy trzecim domostwie na polu namiotowym u Państwa Szkiłądź (Jagłowo 1). U gospodarzy zamówić można posiłek, kupić produkty rolne, a w razie złej pogody przenocować w domku.

Rzeka Biebrza nazwę swą zawdzięcza bobrom, które można spotkac nader często. Innym "flagowym" zwierzęciem Biebrzańskiego Parku Narodowego jest łoś, niestety dużo łosi ginie ostatnio na torach pod lokomotywami, zwłaszcza w rejonie Osowca.

Niedziela

11 czerwca

godzina ok. 8:00-9:00

Pierwszy etap spływu przebiega bardzo płytkim korytem Biebrzy wzdłuż Jagłowa, za wsią rzeka robi się głębsza, mocno meandruje. W Dębowie  Biebrza łącząc się z Kanałem Augustowskim niemal się podwaja, przyjmując jego wody. Być może tu skończymy nasz spływ, w zaleznosci od tempa w jakim będziemy płynęli. Jeśli będzie "pałer" i czas popłyniemy dalej do Dolistowa Starego.  Od Dębowa aż do Dolistowa Starego płyniemy rzeką szeroką o suchym nabrzeżu. Po prawej stronie, najbliżej rzeki leży wieś Jasionowo, a dalej Kopytkowo . W oddali widzimy lasy - "Czerwone Bagno". Z lewej strony jest ujście rzeki Brzozówki, kilkaset metrów dalej Rów Wogzalski. Dopływamy do drewnianego mostu w Dolistowie Starym. Są tu sklepy, poczta, ośrodek zdrowia. Tu kończymy spływ, ładujemy się do busa i jedziemy na dworzec w Dąbrowie Białostockiej.

Ptaki żyjące nad Biebrzą  i które z pewnoscia spotkamy: batalion, żuraw, derkacz i czapla. Batalion jest umieszczony w logo Biebrzańskiego Parku Narodowego.

W dolinie Biebrzy obserwowano 271 gatunków ptaków, w tym ponad 180 lęgowych. Jest najważniejszą ostoją dubelta, kropiatki, orlika grubodziobego, rybitwy białoskrzydłej i derkacza w Europie Środkowej i Zachodniej. Jest też ważnym "przystankiem" dla migrujących siewkowców, kaczek, gęsi i żurawi. Dlatego też dolina Biebrzy została uznana przez BirdLife International za ostoję ptaków o randze światowej.

godzina 18:40

Dąbrowa Białostocka. Pakujemy się do pociagu jadącego do Warszawy.

godzina 22:30

Przyjazd do Warszawy na Dworzec Centralny (22:21 na Wschodnim)

08:50, jelizawietka , 2. Program

SPŁYNIEMY BIEBRZĄ

Początkowo planowaliśmy spływ po Niemnie, niestety z uwagi na cenę wizy białoruskiej, a raczej dodatkowych a niezbędnych do jej otrzymania załaczników (do niczego nie upoważniający voucher za 50 euro plus obowiazkowe ubezpieczenie 30 zł) uznaliśmy, że koszt, jaki musielibyśmy ponieść jest zbyt wysoki jesli się doda do tego koszt samej wizy (10 euro) i w związku z tym spłyniemy sobie Biebrzą nie Niemnem :-)

Część z nas 4 lata temu spływała już tratwami po Biebrzy i wiemy, że pod kątem spływu jest to równie atrakcyjna rzeka jak Niemen.

Dlatego 17-20 czerwca 2010 roku

POPŁYNĘLIŚMY BIEBRZĄ

Zakładaliśmy, że przepłyniemy cała trasę do miejscowości Dolistowo, okazało się jednak, że rzeka jest tak kręta (przez to wspaniała i piękna), że nie zrealizowaliśmy naszych zamierzeń do końca, jednak nie porzuciliśmy ich. Dlatego też w dniach

8 - 11 lipca 2010

POPŁYNIEMY BIEBRZĄ cz. 2

Poprzedni nasz spływ możemy uznać za udany, choc lekko nie było, więc uznaliśmy, że popłyniemy raz jeszcze.

Zakola Biebrzy z lotu ptaka

Z pewnością jak zawsze nie zabraknie wspaniałych wrażeń, zapraszamy wszystkich lubiących spędzać aktywnie czas i przedkładają wiosełka nad pilocik od telewizorka :-)